מרכז ידע
שינוי טכנולוגי בלמידה הארגונית – 3 צעדים לאנשי למידה שעוד לא בדיוק שם
שינוי טכנולוגי בלמידה הארגונית – 3 צעדים לאנשי למידה שעוד לא בדיוק שם נוגה שאול "נתונים הנמצאים בבינה מלאכותית הופכים את העובדים ליותר פרודוקטיביים ומובילים
הצ'קליסט המלא לאונבורדינג מעולה: להפוך עובדים חדשים לחברי צוות משמעותיים!
הצ'קליסט המלא לאונבורדינג מעולה: להפוך עובדים חדשים לחברי צוות משמעותיים! נטע צ'יפרוט בליץ שלב הגיוס הסתיים, מכתב ההצעה נחתם והעובד/ת החדשים שלכם מוכנים להתחיל. עכשיו
שפה מגדרית בפיתוח למידה
עולם העבודה המודרני דורש מאיתנו, גברים ונשים כאחד להיות לומדים מתמידים. אנו נדרשים לרכוש מיומנויות חדשות באופן קבוע, להתעדכן בידע עדכני ולשפר את ביצועינו באופן
בינה מלאכותית בחינוך
לאחרונה שומעים עליה כמעט מכל עבר ונדמה שהיא כבשה את העולם בסערה וללא ספק היא כאן, כדי להישאר. צוותי חינוך רבים בארץ ובעולם עסוקים בשאלה
שילוב דור ה-Z בארגון
בחדר הכושר ניתן לזהות אותם עם גרביים גבוהות ברחוב ניתן לתפוס אותם באמצע שיחת "Face 2 face" עם הבסטי ובתמונות הפוזה שלהם תסגיר אותם… דור
פיתוח תהליך דינמי בכניסה לתפקיד של עובדים מרחוק
הרושם הראשוני הוא קריטי, גם כשנפגשים מרחוק! בין אם אתם פוגשים עובד חדש בפעם הראשונה, מקיימים שיחת מכירה או מציגים את עצמכם בפני צוות, לרושם
אסטרטגיות למידה עצמית (SRL): הקשר להישגים גבוהים ונמוכים בחינוך הגבוה
המחקר מדגיש את התפקיד הקריטי של אסטרטגיות ללמידה עצמית
(Relf-Regulated Learning – SRL) בחינוך הגבוה, תוך הדגשת חשיבותן להצלחה אקדמית.
עולם חדש של למידה: בינה מלאכותית משדרגת את מודל ADDIE
עולם חדש של למידה: בינה מלאכותית משדרגת את מודל ADDIE בעולמות הלמידה מודל ADDIE הוא סוג של מלך, או אם תרצו אוטוריטה, שלפיה מתכננים תהליכי
איפה קונים אבקת חוסן?
בדו״ח השנתי של פורום הכלכלה העולמי העוסק בעתיד עולם העבודה מפרטים את רשימת היכולות החשובות ביותר בשנת 2023 ואילך.
במקום השלישי והמכובד מצוין החוסן הנפשי (resilience) מיד לאחר חשיבה אנליטית וחשיבה יצירתית ועל אף שבצפי לשנים הבאות החוסן עובר למקום החמישי (מתוך 26!) עדיין חשיבותו אינו מוטלת בספק ואנחנו רואים עיסוק הולך וגובר בצורך לפתח חוסן בקרב העובדים וביכולת לעשות כן.
חשיבה מחשובית "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים"
מסכמים שנה מוצלחת של יישום תכנית חשיבה מחשובית ופיתוח אפליקציות בהובלה של ורד כרמלי מדריכה טכנו פדגוגית. התוכניות יושמו בבתי ספר ברמת השרון, רמת גן וביהוד בשיתוף מורים ותלמידים סקרנים ומוכשרים מאוד
כוחות העל של למידה
דמיינו את זה: מקום עבודה מלא במוחות סקרנים, יצירתיות משגשגת ודחף לצמיחה בלתי ניתן לעצירה. נשמע כמו חלום, נכון? ובכן, הגיע הזמן להתעורר ולאמץ
קשיים בגיוס ובשימור עובדים? תנו להם להתפתח וללמוד
הלך המחשבה של העובד הצעיר בן זמננו – השתנה, ״אם אני כבר עושה עבודה שאני לא אוהב, עדיף לי להיות שליח של וולט- להרוויח יותר, להתאמץ פחות ולעבוד בשעות שנוחות לי״, כך סבור. הגישה הזאת מחוברת לתפיסה של מרבית האנשים לגבי מקומה של העבודה בחייהם שהשתנתה לחלוטין. מה השתנה? אנשים מגדירים הרבה יותר גבולות למקום העבודה מאשר היה נהוג בעבר – בשעות, בתעדוף העבודה על פני החיים האישיים ובמחירים שהם מוכנים לשלם עבור עבודת חלומותיהם.
למידה דיגטלית
היום יותר מתמיד חשוב להקנות לצוותי חינוך והוראה מיומנויות של עבודה בענן, ניהול ושימור ידע במרחבים הבית ספריים והכיתתים, כלים ללמידה מרחוק ולמידה היברידית.
אפיקומן
ילדים וכבוגרים, הקסם של מציאת האפיקומן, ההתרגשות, המרדף, שובה אותנו כל פעם מחדש. אז מה תגידו אם נספר לכם ש"אפיקומנים" מתחבאים גם מחוץ לשולחן הסדר??
פיתוח למידה בעין ביקורתית
ההשקפות והערכים האישיים שלנו מעצבים את הדרך בה אנו ניגשים לעבודתנו. הכוח שמונח על כתפי כמפתחת למידה בארגון, הביא אותי לחשוב על המשמעות של ההשקפות האישיות שלי והאופן שבו אני רואה את העולם בעבודה שלי בכלל ועל תהליך השינוי בארגון בפרט.
משחוק בלמידה
כשהייתי ילדה שיחקתי במשחק של פרנקלין הצב שמטרתו הייתה ללמד אנגלית. עד היום אני זוכרת את המילים הספציפיות שלמדתי באמצעות המשחק ואת ההקשר של אותן המילים לסצנות מסוימות מתוך המשחק. בדיעבד, כשחיפשתי את המשחק באינטרנט היום גיליתי שבכלל היה מדובר בלומדה משחקית!
יום השמיעה הבינלאומי
כמפתחי למידה ומדריכים בעולם של היום, תשומת לב לנגישות התוכן לקהלי למידה שונים היא חשובה יותר ויותר. אחד הקהלים שעולים לראש כשמדברים על נושא הנגישות הוא לקויי שמיעה. היום אנו מציינים את יום השמיעה הבינלאומי. במשמעות הבינלאומית שלו, מטרתו היא להדגיש את החשיבות של מניעת אובדן שמיעה ולעודד אנשים עם אובדן שמיעה בכל גיל לפנות לטיפול.
מוכוונות עצמית
"אני תמיד מוכן ללמוד למרות שאני לא תמיד אוהב שמלמדים אותי." – ווינסטון צ'רצ'יל.
מזדהים עם ווינסטון צ'רצ'יל? מוכנים ללמוד אך לא תמיד אוהבים שמלמדים אתכם?
אם אתם רוצים ללמוד לבד, כדאי שתסגלו לעצמכם מאפיינים של לומדים בעלי מוכוונות עצמית.
למידה בתנועה
אתם יושבים?
אם כן אנו מזמינים אתכם להמשיך את הקריאה בעמידה! (או אפילו בהליכה) . השינוי הקטן הזה (מישיבה לתנועה) נמצא כתומך באפקטיביות של תהליך הלמידה שלכם!
How to do How-to
כאנשי למידה אנו כבר יודעים שאפקטיביות הלמידה מסרטונים מתבססת על שילוב מוקדי הקשב הראייתיים והשמיעתיים , כך שהלמידה אינה מתבססת על חוש אחד בלבד ופונה/מתאימה לקהל יעד רחב יותר.
אז בין אם אתם אנשי מקצוע או רוצים ליצור סרטון הדרכה על תהליך או מוצר כלשהו משלכם, הינה 5 עקרונות שמשפרים את הלמידה מתוך סרטון הדרכה
על שפה, הדרכה ולמידה
השבוע אנחנו בשבוע השפה העברית וזאת הזדמנות נהדרת להקדיש קצת זמן לעניין מקצועי, מהותי וסמנטי: המעבר משימוש במונח ״הדרכה״ לשימוש במונח ״למידה״.
מיקרו למידה
"למידה במנות קטנות" מאת יפעת המר מעדיפים לאכול 3 ארוחות גדולות ביום או לחלק למנות קטנות? וכשמדובר בלמידה? מיקרו-למידה או בשמה האחר – למידה במנות